تعمیر ای سی یو ECU رنو داستر

تعمیر ای سی یو ECU رنو داستر

تعمیر ای سی یو ECU رنو داستر – تعمیر تخصصی ECU انواع خودرو های سبک و سنگین در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi-board صورت می گیرد.

بررسی اجمالی ECU

ایسیو ECU( واحد کنترل الکترونیکی) ، نقش مهمی در عملکرد موتور و مصرف بهینه سوخت دارد . هسته اصلی ECU یک میکروکنترلر microcontroller است که توسط نرم افزار تعبیه شده کنترل می شود. محل قرار گرفتن ECU ، معمولا نزدیک موتور یا فضای داخلی خودرو مانند زیر داشبورد می باشد.

ecu ، معمولا یک سری اطلاعات را به عنوان ورودی از بخش های مختلف خودرو دریافت می کند ، برای مثال یک ECU کیسه هوا اطلاعاتی را از سنسور های تصادف و سنسور های صندلی دریافت می کند تا هنگام تصادف،  تصمیم بگیرد بسته به محل نشستن مسافران، کدام کیسه هوا را باز کند. سپس به محرک ها می گوید که آنها را مستقر کنند. سپس عملگرها با استفاده از سوپاپ ها، انژکتورها یا رله ها، سیگنال الکتریکی را به مقدار فیزیکی مورد نیاز تبدیل می کنند.

برخی از خودرو های مدرن امروزی بیش از ۱۰۰ ایسیو دارند که علاوه بر عملکردهای ضروری مانند عملکرد موتور و فرمان برقی، ویژگی‌ های راحتی و امنیتی مانند کمک پارک، صندلی‌ های حافظه و باز شدن کیسه هوا را کنترل می‌ کنند.در خودروهای مجهز به تزریق سوخت الکترونیکی، یک ECU می تواند میزان سوخت ورودی سیلندر های موتور  را کنترل کند.

ECU به سنسور های ورودی خودرو مانند سنسور میل لنگ و سنسور های میل بادامک نیاز دارد. برنامه ECU از اطلاعات حسگر ورودی جهت محاسبه خروجی مورد نیاز مانند مقدار سوخت تزریق شده و زمان جرقه زدن برای راه اندازی موتور استفاده می کند.

علائم نقص فنی در ECU

اگر ECU شما از کار بیفتد، اولین چیزی که احتمالاً متوجه آن می شوید چراغ نارنجی مدیریت موتور است که روی داشبورد شما ظاهر می شود ، حتی اگر چراغ اخطار موتور روشن نباشد، برخی دیگر از نشانه‌ های ECU معیوب عبارتند از: موتور ناقص یا ناقص، عملکرد ضعیف موتور،  روشن نشدن خودرو و … می باشد.

شرح مختصری از خودرو رنو داستر

رنو داستر ، در سه تیپ مختلف تک دیفرانسل SE ، دو دیفرانسیل SE و PE در بازار ایران موجود می باشد. نوع موتور این خودرو بنزینی انژکتوری و حجم موتور آن ۲ لیتر است.میانگین قدرت رنو داستر ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۹۵ نیوتن متر است که حداکثر شتاب آن ۱۱.۵ ثانیه می باشد. از خصوصیات بارز Duster ، کروز کنترل ، کنترل کشش ، کنترل پایداری ، دکمه های کنترل فرمان و … می توان اشاره کرد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *